søndag den 29. maj 2011

Nye Elevers Dag!

I går var den 28/5, som jeg er sikker på de fleste ved, og der skulle jeg til NYE ELEVERS DAG!
Det vil jeg meget gerne fortælle om nu, så læs endelig videre.

Vi ankom på efterskolen klokken 12.15 til let anretning (dvs. frokost). Vi havde kørt i godt 3 timer, og ankom faktisk lidt for tidligt. (Min far havde glemt pung, så vi var bekymrede for, om vi kunne nå hjem på det benzin vi havde, det kunne vi dog heldigvis).
Efter den lette anretning var der orientering i Hallen. De lærere der var til stede blev præsenteret. Der blev også fortalt nogle historier.
Det var meget generelle historier, som den om en teaterforestilling, hvor der, kort inden præmieren, var kommet en elev løbende ind på lærerværelset og sagt, at der stod en hest med indvoldene hængende ud af maven. Lærerne havde tjekket det, og ja, det var rent faktisk en hest med indvoldene ude af maven... Citat min forstander: "Så alle græd selvfølgelig, men så tog de sig sammen og gennemførte teaterstykket til bravour, og så græd de videre bagefter."
Der var også historien om, at der ALTID var spøgelser i "elevsæsonen", men om sommeren var de væk igen. Det var meget hyggeligt, og min forstander virker som en rigtig venlig mand.

Efter det var der kaffe, (min far var ved at dø efter kaffe, så det var nok godt det samme).
Da kaffen sluttede blev vi delt ind i hold, som skulle gå rundt på skolen sammen med et par "opsynsfolk" (dvs. nuværende elever). Jeg var ikke blevet meldt til nye elevers dag, så jeg skulle bare gå med den sidste gruppe.
Min gruppe bestod af 4 piger, hvoraf jeg 'kendte' den ene lidt, og så 3 drenge. Vi var alle ret generte og indadvendte, bortset fra en enkelt pige, der bare snakkede derudaf fra start. Det synes jeg personligt var dejligt, for det hjalp mig med at "komme ud af skallen". Så opfordring: Vær udadvendt fra starten af, for så er de andre det også!

Den første aktivitet vi skulle til var kunstlokalet. Her havde de splittet en planche op i 5-6 dele, og vi skulle male den ene. Jeg forslog fingermaling, og så blev der ellers malet løs. Vi fik bl.a. malet en flyvende ged, som nok mere var en kanin med vinger.

Efter det skulle vi over til outdoor-liniens bålhus. Her skulle vi lege: "Choppy Bunny". Det gik ud på, at 2 mennesker tog skumfiduser i munden, en efter en, og imellem hver skumfidus skulle sige: "Choppy Bunny". Det var rigtig sjovt at se på. Bagefter måtte vi selv lave skumfiduser, men det nåede vi dårligt nok, da det næste hold var på trapperne.

Så gik vi op på en bakke, hvor der stod 2 folk med nylonstrømper over hovedet. De sagde, at det var for, at vi ikke skulle være så pinligt berørte over det, vi skulle gøre nu.
De skulle bruge 3 mennesker, så jeg og 2 af de andre piger meldte os. De 2 andre piger skulle finde 5 beklædningsgenstande i en pose. Derefter skulle jeg have dem på, og gurgle sange med vand i munden, som de derefter skulle gætte. Og det skal lige siges, at de 5 beklædningsgenstande var 3 hatte og 2 skjorter. Det var mega sjovt!

Efter vi havde gurglet skulle vi ned og lave den klassiske teambuilding-leg, hvor man står alt for mange på et alt for lille håndklæde, og så skal håndklædet vendes. Vi gennemførte... lidt. Det var en super fed aktivitet, for man blev lidt 'tvunget' til at være nær ved hinanden.

Sidste post var på ridebanen. Her skulle 4 mennesker gå "slalom" med sådan nogle ski, hvor der står 4 mennesker på, og så har man hver 2 snore at holde i. Ved C (toppen af ridebanen) skulle 3 af de 4 skiftes ud, og så skulle vi tilbage til A (Den anden ende) samtidig med at vi bar 2 store spande vand. Så langt nåede vi dog aldrig, men det var da mildt underholdende at se på.

Efter posterne var gennemført var det spørgsmåls-tid. De fleste af os havde været på skolen 2 gange før, (Efterskolernes dag og privat møde med forstander), så der var ikke umiddelbart noget vi manglede at vide/se. Vi gik op i udkigstårnet, som er et 2 meter højt tårn, hvor man har den dejligste udsigt. Derefter gik vi ned til hestene, og vi hørte lidt om de mærkelige hybrid heste de havde. (Fjordbolle/DV, Fjordbolle/Araber, Pinto/Knapstrupper m.fl, det var virkelig underligt).
Hestene virkede rigtig søde og velholdte, så det sendte jo et rigtig godt signal til os kommende elever om, at hestene har det godt.

Og det var sådan set det. Det var super fedt at få set (nogle) af de folk jeg skal gå sammen med næste år, og jeg tror det bliver rigtig fedt. Jeg vil opfordre ALLE til at tage på Nye Elevers Dag på deres efterskole hvis det tilbydes, for så ved man trods alt lidt om hvem man skal gå på efterskole med.

Det var alt for denne gang, til vi snakkes igen.
Lærke

1 kommentar:

  1. Det er såå spændende at være til nye elevers dag! Jeg var selv til det i februar, og jeg havde næsten ikke lyst til at tage hjem da dagen var slut.
    Jeg følger din blog fra nu af, det ville være skønt hvis du også vil følge min! :D Held og lykke med dit efterskole år!

    XXX Emma, emmaelisemoellersblog.blogspot.com

    ps. hvordan har du fået din blog ind på efterskole.dk? :-)

    SvarSlet