mandag den 18. juni 2012

YOGTEEO

"You only get to experience Efterskole once"

YOLO betyder: You Only Live Once. Det er visdomsord, der er lavet om til noget den gennemsnitlige teenager (læs: mig) render rundt og siger, uden at vide, hvad det betyder.
YOGTEEO betyder som skrevet: You Only Get To Experience Efterskole Once - du får kun lov til at opleve efterskole én gang.

Denne forkortelse bærer mere visdom, i hvert tilfælde for mig.
Det fællesskab, de venner, de oplevelser, de forhold man oplever på en efterskole, vil man ikke opleve andre steder.
De minder, glæder og sorger kommer aldrig igen. Den helt igennem syrede og fantastiske oplevelse af, at verden står stille omkring én er noget, der aldrig vil ske igen.


Godt, så det her er altså Last Shot. I morgen fortsætter hovedrengøringen, efter frokost har jeg tyskprøve, og så tager vi mod Longelse Sønderskov på et sidste eventyr som OS.
Efter Outroturen er der mere rengøring, "afslutningsfest" og så kommer forældrene på Lørdag og henter os.

Jeg kommer til at savne der her sted, lige så meget som jeg ville savne min arm, hvis den blev hugget af. At sige farvel til dette år vil lægge en sten i mit hjerte, som jeg aldrig vil slippe af med. Men det er på en måde en god sten. Måske en slags skumfidus. Sød, men samtidig klistret og ulækker, noget man ikke lige sådan får af fingrene. Jeg kommer aldrig til at få Efterskole rystet helt af fingrene. Desværre og heldigvis.

Det kan jeg sige (skrive?) uden at blinke. For det er stadig ikke feset ind. Jeg kan sagtens udtale sætningen: "Vi stopper på Lørdag", samt gøre rent og pakke sammen uden at knibe en tåre. Det er ikke feset ind. Og jeg kan kun forestille mig smerten når det gør. Skumfiduser, der er blevet holdt i bålet længe nok kan brænde meget værre end selve ilden.

Pyha, det er tunge ting jeg jonglerer med. Og I (Så Ulla, så fik du dit personlige stedord med stort) kommende elever kan ikke forstå det endnu og tænker, at jeg bare er et følelsesmæssigt skvat, der ikke kan gå mine problemer i møde. Men nogle ting er for store til at gå i møde lige nu. Så dem gemmer vi til i morgen.

Tak for et ubeskriveligt år. På Gensyn allesammen.

@Lærke

Ingen kommentarer:

Send en kommentar