fredag den 18. maj 2012

Get with the tunes

"Musikken er lydsporet til vores liv" - Dick Clark

Jeg kan godt lide at starte mine indlæg med et citat.

Nej, men hvis man kigger på min youtube channel:
http://www.youtube.com/user/efterskoleblogL/
vil man kunne se, at jeg har lavet en ny afspilningsliste, der hedder: Soundtrack til mit Efterskoleliv.
Det er en samling sange, som jeg synes hver især siger noget om efterskolelivet. I dette indlæg vil jeg begrunde hvorfor, ved at skrive den passage som jeg specielt godt kan lide fra hver enkelt sang.

Jeg tror måske det giver mest mening hvis man går eller har gået på efterskole, men måske kan I opfange nogle af de følelser jeg føler, når jeg hører disse sange og tænker på efterskole. Men here goes:

Young, Wild, Free - Snoop Dogg & Wiz Khalifa
So what we get drunk,
So what we smoke weed,
We're just having fun,
We don't care who sees.
So what we go out?
That's how it's supposed to be!
Living young and wild and free!

Kom Kom - Rune RK og Stanley Most
Vi suser gennem byen, tag min hånd og kom, kom, kom,
Jeg har det som en lille dreng,
livet det er en leg!
Åben dine øjn'
Prøv og se dig om, om, om,
For alt hvad du har brug for har du når du sammen med mig.

Noget Dumt - LOC
Vi hører den meget nede på skolen. Den minder mig om rengøring. ;-)

Stille og Roligt knald på - Ufo og Yepha
Ufo rykked' ind på Nørrebro,
og damen hun flytted' sgu med.
Så nu flakser de rundt godt i gang med at bygge en rede,
ud af trådløst net og PS3,
neglelak på køl, Fifa 08 og GTA.
Søndag formiddag i joggingsæt og bollehår.
Brunch i sofaen med Stelton og Holmegård.
Det' sjovt, for pludselig er vi selv sån' nogen,
med elevationsseng,
og en lille sjat på fælleskontoen.
Så vil jeg helst ha' konen eller min frihed?
Det frie liv skræmmer når man ikk' har nogen at dele med.
Så jeg hviler i mig selv og smiler bredt,
fordi jeg ikk' er forladt,
og fordi der stadig er masser af pjat.
Det ikk' kun fryd og gammen,
men yo, jeg nyder varmen,
og har svært ved at tro på at den' her vogn kan bryde sammen.
Jeg jokker sømmet i bund,
og stikker hende en kærlig albue,
for jeg har,
stille og roligt knald på!

Paradise - Coldplay
Har en musikvideo undervejs med en efterskoleveninde, som vi har haft meget sjov med. Hvornår, og om, den overhovedet bliver færdig vides ikke. Men hvis den gør, så ligger den på youtube med det samme. :-)

Jeg bliver meget snart majestæt - Løvernes konge
DEN hører vi nede i huset. :-) Det er skønt at være et barn.

Jeg er på vej - Bjørne Brødre
Den hørte jeg på et tidspunkt hele stilletimen med min roomie. :-) MANDØ POWERS!

Forever Yours - Alex Day
Remember the time,
that we stole the whole day?
And nobody knows it,
we took it away.
And it will be forever mine,
And it will be forever yours,
'cause we own the night,
and it can't be undone,
we'll never forget,
how it feels to be young!

Price Tag - Jessie J
Why is everybody so serious?
Acting so damn mysterious?
Got shades on your eyes,
and heels so high,
but you can't even have a good time!

Ja, og som en afsluttende bemærkning vil I se/læse noget til mig hele næste uge, da jeg allerede er faldet af på et indlæg, og ikke er kommet med et i 2 uger. *skam*

@Lærke

1 kommentar:

  1. Iiihha husker tydeligt stilletimen med bjørnebrødre!!!! Knuzzzzzzzzzzzzzzzhhaaaaarrrhh Ibber :D

    SvarSlet